Vol.186_Kent Anthony
Kent Anthony
Interviewed by Yoo Youngjae
From New York, USA
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‘럭셔리’는 브랜드 ‘켄트 앤서니 Kent Anthony’를 소개할 때 가장 많이 사용된 단어 중 하나입니다. 기존의 럭셔리 브랜드들은 오히려 스트릿 브랜드처럼 캐쥬얼해 보이려고 노력 중인데, 왜 럭셔리로 자리 잡으려고 하나요?
우리가 인용한 바와 같이 럭셔리는 공예와 예술의 한 축입니다. 매우 급진적인 산업에서 일하며, 우리는 디자인하고 컬렉션을 만드는 시간과 과정 자체를 기념하고자 합니다. 소규모로 일하며, 켄트 앤서니는 우리 옷의 모든 세부가 컬렉션의 가장 중요한 서사를 반영할 수 있도록 하는 과정에 집중합니다. 그리고 그 디자인 과정은 직물과 맞춤 기술을 통해 실현됩니다. 부드럽게 재단 된 옷인 이 결과물은 현재의 캐쥬얼 마켓과 대척점에 있는 역사적 럭셔리 하우스들과 동일 선상에 놓입니다.
‘Luxury’ is one of the most used words that introduced your brand ‘Kent Anthony.’ I think the existing luxury brands try to look more casual like street brands, then why are you positioning as a luxury?
Luxury, as we refer to it, is a celebration of craft and artistry. Working in an incredibly fast-paced industry, we aim to celebrate the time and process involved with designing and building a collection. Working on a smaller scale, Kent Anthony focuses on the development of a garment ensuring every detail reflects the overarching narrative for the collection. The design process is then realized and translated through textiles and bespoke construction techniques. This results in Softly-tailored clothing that is more aligned with historical luxury houses as opposed to the current more casual market.
당신의 언어로 정의하자면, ‘럭셔리’는 무엇이라고 생각하십니까?
켄트 앤서니의 럭셔리란 : 예술적 관점과 창의적인 위험 감수 방법을 기반으로, 제지 없이 디자인하고 만들 수 있는 능력.
What do you think ‘luxury’ is when you define it with your own words?
Luxury as a Kent Anthony concept: The ability to design and create without restraints; based solely on artistic vision and creative risk-taking.
당신은 학생 겸 운동선수였고, 지금은 단지 패션 디자이너만이 아니라 시각 디자이너이기도 합니다. 이 다양한 정체성이 서로 간과 당신의 브랜드에 어떤 영향을 줄까요?
저의 다양한 학문적 배경과 패션디자이너로서의 비전통적인 배경에 많은 의지를 하고 있습니다. 켄트 앤서니는 산업디자인(본인 학사), 그래픽 디자인, 그리고 순수예술을 바탕으로 태어난 브랜드입니다. 저는 저의 학문적 배경을 디자인 과정의 로드맵으로 사용 했어요. 그래픽 디자인은 편집 과정에, 그리고 순수예술은 모든 창작의 뼈대와 피가 되지요. 서로 다른 분야의 디자인 과정들을 합치며, 제 아이디어를 더 멀리 뻗게 하고 다른 창의적 해결책들을 찾아낼 수 있게 되었어요. 육상 선수 겸 학생이었던 경험은 제 작업의 지속적인 주제입니다. 켄트 앤서니의 상징적인 실루엣은 짧게 줄인 상체, 길게 만든 다리, 허리를 좁게 유지한 채 넓힌 어깨이죠. 이건 단거리 주자들의 해부학적 구조에서 영감 받은 거예요. 추가로, 과거 컬렉션 중에는 육상 세계의 움직임, 의도, 화려함 등에 대해 다루기도 했어요.
You were a student-athlete in college, and now you are a visual communication designer not only a fashion designer. Do these various identities influence each other and how does it affect your brand?
I rely heavily on my multidisciplinary and unconventional backgrounds in my day-to-day work as a fashion designer. Kent Anthony is a brand born out of industrial design (my undergrad degree), graphic design, and fine art. I have used my educational background as a general roadmap for the design process. Graphic design is used in the editing process. And fine art creates the backbone and the lifeblood of all creative work. I have found by incorporating different design practices, I was able to push ideas further and find different creative solutions to problems that may arise. My experience as a track and field student-athlete is a constant theme throughout my work. In the signature Kent Anthony silhouette we work to shorten torsos, elongate the legs, and broaden shoulders while maintaining a narrow waist. This was inspired by the anatomical structure of short sprinters. Additionally, the past collections have played with the ideas of the movement, intention, and pageantry found in the track and field world.
당신은 산업 디자인을 전공 했고, 당신의 브랜드는 다방면의 창작소가 되고자 합니다. 왜 패션이 당신의 첫번째 선택이었나요?
산업디자인을 공부하며, 가방, 신발, 기능성 의류 등의 부드러운 제품들의 세계를 알게 되었어요. 저는 해석하는 능력, 예술적인 관점, 그리고 소비자의 일상에 직접적 영향을 끼치는 디자인 기질 등에 흠뻑 빠졌죠. 의류는 자주 자기 표현의 첫번째 형태이고, 굉장히 개인화 될 수 있어요. 우리는 우리 제품의 사용자가 스스로의 진정성을 찾는 과정에 도움이 되도록 디자인하는 것을 목표로 했죠. 이 목표가 있으니, 의류가 자연스럽게 첫 시작점으로 보였습니다. 미래에도 제 디자인 철학의 진정성을 지키며, 켄트 앤서니는 이 계절과 소통하고 자기 표현의 수단이 될 수 있는 다양한 분야의 제품을 디자인 할 수 있도록 뻗어갈 것입니다.
You majored in industrial design, and your brand is working toward to be a multidisciplinary creative house. Why was fashion the first one you chose?
Through my education in industrial design, I was first introduced to the world of soft goods, which includes bags, shoes, and technical garments. I fell in love with the ability to translate, artistic vision, and design temperament in a way that directly affected the consumer’s day-to-day life. Apparel is often the first form of self-expression and can be deeply personal. Using our design practice we aim to create products that can aid the user in their quest for authenticity. With this as our goal, apparel seemed a natural place to start. Staying true to my design heritage in the future Kent Anthony will expand to encompass a variety of different design practices creating products that both communicate the story for this season and can be a tool for self-expression.
롤 모델로 삼는 브랜드나 회사가 있나요?
버질 아블로 Virgil Abloh의 경력에 굉장한 영감을 받습니다. 그의 다른 창작 분야와 디자인 철학을 단단히 결합시키는 능력은 켄트 앤서니의 지향점과 매우 비슷합니다. 또한 다양한 산업의 창의적인 선구자들로부터 영감 받습니다. 올리비에 루스테잉 Olivier Rousteing (패션 디자이너), 케힌데 와일리 Kehinde Wiley (순수 예술가), 니콜라스 케이브 Nicolas Cave (순수 예술가), 대니얼 리베스킨트 Daniel Libeskind (건축가), 그리고 레니 크래비츠 Lenny Kravitz (음악가) 등이지요. 이들 각각은 성공적으로 그들의 창의적 관점으로 세상에 충격을 주었습니다.
Do you have any brand or company as a role model?
I am heavily inspired by the career of Virgil Abloh. His ability to cohesively apply his design aesthetic to different creative disciplines aligns closely with the goals of Kent Anthony. I am also inspired by a variety of creative trailblazers from multiple industries. Some of these include Olivier Rousteing (Fashion designer), Kehinde Wiley (Fine Artist), Nicolas Cave(Fine Artist), Daniel Libeskind (Architect), and Lenny Kravitz (musician). Each one of these individuals was able to successfully communicate their creative vision in a way that impacted the world.
켄트 앤서니의 옷들은 전통적인 남성성을 띈 남성의류를 따라가는 듯 하면서도, 여성적 느낌과 전위적인 디테일들이 동시에 담겨 있습니다. 어떤 것들이 당신에게 가장 영감을 주나요?
전통적으로, 여성복이 더 자유롭고 창의적으로 변하는 동안 남성복은 매우 철저하게 규칙을 지켜왔습니다. 저는 컬렉션을 디자인하며 남성복과 여성복의 차이에 직접적으로 도전하는 것을 의도하기보다, 컬렉션의 이야기를 가능한 더 진정성 있는 방식으로 풀어내려 합니다. 전통적인 남성적 혹은 여성적인 것으로 느껴지는 것들에 제한하지 않고 여러 방면에서 영감을 끌어오기 때문에 제 작품들이 성 중립적으로 향하게 됩니다. 영감면에서, 저는 창작자의 관점이 효과적으로 소통하는 창의적인 작품에 사로잡힙니다. 순수 예술, 건축, 음악, 역사, 혹은 삶의 경험들이죠. 모든 영감들은 저의 창작이나 그 시즌의 목표점으로 소화됩니다.
Kent Anthony’s pieces seem to be following the traditional menswear with a masculine mood but have a feminine touch and avant-garde-like details at the same time. What are the things that inspire you most?
Traditionally, menswear has been limited to a very strict set of rules while womenswear has had more freedom to explore different creative inspirations. My intention when designing a collection is to not directly challenge the gap between men’s and women’s wear but instead to communicate a collection story in the most authentic way possible. Because I pull inspiration from a variety of different places, not limiting myself to things that feel traditionally masculine or feminine it pushes my work into a more gender-neutral space. This is an added bonus, but not the initial intention. In regards to inspiration, I find myself captivated by creative work that effectively communicates the creator’s perspective. This includes fine art, architecture, music, history, or lived experiences. All of that inspiration is then digested using my creative output and the goal for the season.
당신 작품의 박음질, 겹, 그리고 끈 같은 세부요소들은 운동 의류나 신발들과 협업 시 매우 흥미로울 것으로 보입니다.
다른 분야의 창의성들과 협업할 기회를 원합니다. 다가오는 경기에 직접적으로 연결되는 프로젝트 작업을 하면 매우 흥분될 것입니다. 그걸 떠나서, 저는 협업의 창의적인 힘을 믿는 사람이고, 다른 디자인 관점을 녹여 다른 제품으로 합치는 기회를 언제나 환영합니다.
The details such as stitches, layers and laces on your works, seem to be great enough to make interesting works in collaboration with sports wear and footwears.
I would love the opportunity to collaborate with creatives in different fields. I would be greatly excited to work on projects that are directly connected to the upcoming games. Outside of that, I am a believer in the creative power of collaboration and always welcome the opportunity to meld different design perspectives and apply them to different products.
제가 알기로, 한국에는 켄트 앤서니를 다루는 판매처가 없습니다. 하지만 당신의 작품들은 여기서도 분명히 통할 것 같습니다.
간단히 말해서 우리도 한국 시장에 진출하고 싶습니다. 지금 켄트 앤서니는 북미에서만 한정적으로 판매되고 있지만, 북미를 넘어 멀리 진출하려고 노력중입니다. 한국 시장이 브랜드에게 좋은 지점이 될 것임에 동의하고 실현될 기회를 환영합니다.
As far as I know, there are no seller treats of Kent Anthony in Korea, but I think your pieces can work here obviously.
To make things simple, we would love to be in the Korean market. Right now, Kent Anthony is exclusively available in the United States however we are working to expand outside the states. I agree that the Korean market would be a great place for the Brand and would welcome any opportunities to make that a reality.
일에서 다음 단계는 무엇인가요?
제 다음 계획은 2024년 초 기성복 출시입니다. 소셜 미디어에서 @kent_anthony_ny를 팔로우하거나 우리 웹사이트에서 메일 구독을 하면 더 많은 정보를 얻을 수 있습니다. 그걸 떠나서, 세계 패션계를 목표로 켄트 앤서니를 계속 성장시키고 퍼뜨릴 생각에 매우 기대됩니다.
What is the next step in your career?
The next step in my career is our ready-to-wear launch, which will happen at the beginning of 2024. You can follow us on social media @kent_anthony_ny or subscribe to our mailing list through our website to find out more information. Outside of that, I’m just excited to continue growing and expanding Kent Anthony, looking to target the international fashion scene.
삶의 목표에 대해 얘기해줄 수 있나요?
더 개인적인 면에서, 제 삶의 목표는 제 현 상황에 가장 진정성 있는 태도로 무엇이든 만드는 것입니다. 창의성은 특권입니다. 사람들과 공명하는 작품을 만들기 위해 작업합니다.
Could you tell me your goal in life?
On a more personal level, my goal in life is to simply create in whichever manner feels most authentic to my current situation. Creativity is a privilege. I work to be able to create work that resonates with people.
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